FAQ’s

ALGEMEEN

Wat is ishipit?

ishipit is een platform dat lokale bezorging voor iedereen toegankelijk en betaalbaar maakt, door gebruikers en ondernemende koeriers aan elkaar te koppelen, binnen een veilige en betrouwbare omgeving.

Waarom zou ik mij aanmelden bij ishipit?

ishipit maakt lokale bezorging en goede (bij)verdiensten voor iedereen interessant, door een betrouwbaar, betaalbaar, onafhankelijk en gebruiksvriendelijk platform aan te bieden. Zodra je je hebt aangemeld kun je zelf bepalen wie jouw bezorging doet of voor wie je de bezorging doet.

Hoe kan ik mij aanmelden?

Op ishipit.nl kun je inloggen en vervolgens gratis aanmelden of ishipit app downloaden (via Apple store of Google Play), waar je ook kan inloggen en vervolgens gratis kan aanmelden.

Waar is ishipit beschikbaar?

Het is in heel Nederland mogelijk om je gratis aan te melden bij ishipit via de website of via de ishipit app, welke te downloaden is via de App Store of Google Play. De ishipit services zijn nog niet overal beschikbaar. Met jouw aanmelding zullen wij in jouw buurt ishipit actief gaan promoten, zodat lokale bezorging ook bij jou in de buurt mogelijk wordt. Schrijf je in voor de nieuwsbrief en wij houden je op de hoogte wanneer je kan starten.

Wanneer kan ik ishipit gebruiken?

ishipit is 24/7 beschikbaar, maar je opdracht zal alleen uitgevoerd kunnen worden als er bezorgers in jouw buurt actief zijn. Je kunt een opdracht voor ‘directe levering’ of ‘op een bepaald tijdstip’ inzetten, waarbij je direct ziet hoeveel bezorgers er in jouw buurt voor jou klaar staan om jouw opdracht uit te kunnen voeren.

Op welke devices is ishipit beschikbaar?

Ishipit is zowel op de website als via de ishipit app (IOS en Android) beschikbaar voor zowel gebruikers als koeriers.

Wat kost het gebruik van de ishipit services?

De prijs van een koeriersdienst bepaalt de koerier en jij bepaalt welke koerier voor jou de beste voorwaarden heeft op basis van het tarief (dit is inclusief de transactiekosten en de ishipit fee voor de koerier), de beschikbaarheid en de rating, zodat je zelf de koerier kan selecteren wie jouw pakket ophaalt, bezorgt of ontvangt.

GEBRUIKER

Wie kan er gebruik maken van ishipit?

Iedereen die online bestellingen wil laten retourneren, lokaal iets wil laten ophalen, laten kopen en/of bezorgen kan gebruiken maken van ishipit.

Wat kost het om je aan te melden bij ishipit?

Voor gebruikers zijn er geen kosten verbonden aan het aanmelden.

Waar kan ik ishipit voor gebruiken?

Voor gebruikers zijn er geen kosten verbonden aan het aanmelden.

  •  PAKKET RETOUR: jouw retourpakketten thuis laten ophalen door een bezorger die jij via ishipit selecteert, op het moment dat het jou uitkomt. De bezorger brengt jouw pakket zo spoedig mogelijk naar het pakketpunt van de vervoerder (bijv. een postNL, DHL, DPD, UPS pakketpunt).
  •  HAAL & BRENG: de bezorger die jij selecteert en jouw opdracht aanneemt haalt iets voor je op en bezorgt waar jij wil (zonder voorschieten)
  •  KOOP & BRENG: geef de bezorger die jouw opdracht aanneemt de opdracht om een boodschap te gaan halen en bij jou te bezorgen (bezorger schiet het bedrag voor).

Hoe kan ik ishipit gebruiken?

Je kan de ishipit app op je mobiel (IOS en Android) downloaden en inloggen en je registreren of via ishipit.nl. Daarna kies je een service en maak je een opdracht aan. Zodra je jouw favoriete koerier hebt geselecteerd maak je de opdracht definitief. De rest volgt vanzelf!

Hoe maak ik een opdracht aan?

In de ishipit app selecteer je wanneer en op welke locatie(s) jij een koerier nodig hebt. Op basis van beschikbaarheid worden koeriers getoond. Na jouw selectie zet je de opdracht uit bij de gewenste koerier of koeriers. De eerste die accepteert zal voor jou de opdracht uitvoeren voor het tarief van de desbetreffende koerier.

Wie bezorgt mijn opdracht?

De koeriers zijn particuliere dienstverleners uit jouw buurt die via ishipit hun koeriersdiensten aanbieden. Vooraf worden alle koeriers bij het aanmeldingsproces gescreend. De koeriers zijn zelf verantwoordelijk voor hun werkzaamheden en zijn niet in dienst bij ishipit, maar kunnen gebruik maken van de KOR-regeling (Kleine Ondernemers Regeling), wat door ishipit met de Belastingdienst is overeengekomen.

KOERIER

Wat doet een ishipit koerier?

Als ishipit koerier haal, breng en bezorg je pakketten of andere gewenste producten in de buurt. Via de app ontvang je opdrachten om pakketten van A naar B te brengen of om retourpakketten op te halen en bij een pakketpunt af te leveren (bijv. postNL pakketpunt, DHL-pakketpunt, etc). Jij bepaalt zelf wanneer je beschikbaar bent, welke opdrachten je aanneemt en wat je tarief is.

Wat kost het om als koerier aan te melden bij ishipit?

De aanmelding voor koeriers bedraagt eenmalig €9,95 (tijdens de pilot in Almere is de aanmelding gratis), hiermee beschik je over de mogelijkheid om opdrachten te ontvangen via het platform, ontvang je een starterskit met flyers om jezelf in de buurt te promoten en een keycord van ishipit.

Wat kan ik verdienen als koerier?

Jij bepaalt jouw voorwaarden, waaronder het tarief per service, je werkgebied en je beschikbaarheid. Deze kun je bij instellingen in jouw account invullen. Doordat we met de belastingdienst afspraken hebben gemaakt kun je gebruik maken van de KOR (kleine ondernemersregeling), waardoor je geen belasting hoeft af te dragen. Voor meer info ga naar

Ik ben student, kan ik ishipit bezorger worden?

Ja, meld je nu aan via ishipit.nl/aanmelden

Ik ben zelfstandige, kan ik ishipit bezorger worden?

Op dit moment kun je als je nog niet BTW-plichtig bent bezorger worden via ishipit.nl/aanmelden

Is er een minimale leeftijd om je aan te melden als bezorger?

Ja, de minimale leeftijd is 16 jaar en als je tussen de 16 en 18 jaar bent heb je toestemming van je ouder(s)/verzorger(s) nodig. Dit is onderdeel van onze algemene voorwaarden.

Hoe word ik een gescreende koerier?

Bij je aanmelding worden je gegevens gecheckt via Experian. Daarnaast dien je te beschikken over een geldig Nederlands bankrekeningnummer en een mobiel telefoonnummer met smartphone, zodat je via de app de opdrachten kan opvolgen.

Hoe kan ik zelf mijn tarief bepalen?

Als ishipit koerier kun je zelf je tarief per service bepalen, deze kun je invullen bij instellingen in je account.

Welke gegevens krijgen gebruikers van mij te zien?

Standaard wordt je gebruikersnaam, je minimale tarief, je vervoersmiddel(en) en je beschikbaarheid getoond. Zodra je een opdracht hebt geaccepteerd en je gekoppeld bent aan een gebruiker zien jullie elkaars telefoonnummer, zodat jullie tijdens de opdracht indien nodig contact met elkaar kunnen hebben.

Wat kan ik bezorgen en is dit veilig?

De opdrachtgever zal altijd inzicht moeten kunnen geven in wat er opgehaald of bezorgd wordt. Als bezorger kun je bij onduidelijkheid de opdracht weigeren/cancelen. Ten alle tijden zijn de algemene voorwaarden van toepassing, waarin vermeld staat dat illegale handel op het ishipit platform verboden is.

Kan ik klanten korting geven?

Op dit moment is het niet mogelijk om korting te geven aan je klanten. Wij zullen je informeren zodra dit wel mogelijk is.

Wat kan ik doen als de klant niet thuis is terwijl ik een pakket kom afleveren of ophalen?

Mocht de klant niet thuis zijn op het afgesproken tijdstip is de opdracht helaas niet volbracht. Wij adviseren contact op te nemen met de klant via de telefoonfunctie in de app om alsnog het pakket af te leveren of op te halen. Bij overdracht en afronding van de opdracht die in de app geregistreerd moet worden zal de betaling pas in werking gaan.

Wanneer krijg ik betaald nadat ik de opdracht heb afgerond?

Zodra je de opdracht afgerond hebt en deze in de app hebt bevestigd, ontvangt de gebruiker een iDEAL betaallink, waarna deze binnen 24 uur aan jou overgemaakt zal worden.